Bulan dan juga angin.......

>> Friday, August 7, 2009

Pada tahun 1992 sewaktu saya berada di tahun dua sebagai mahasiswa USM, seperti kebiasaannya pada setiap hari Jumaat saya akan pulang ke kampung dan akan pulang semula ke kampus pada hari Isnin. Saya menaiki bas ekspres dari Gelugor ke Ipoh. Sewaktu bas sampai saya duduk di bangku bas bersebelahan seorang Pak Cik yang sudah berumur 60-an. Dalam perjalanan dia bertanya kepada saya anak nie ada girl freind ke?. Saya menjelaskan kepada Pakcik tu saya dah berkahwin dah ada anak seorang pun....

Dia kata beruntunglah...jangan jadi seperti Pak Cik.... Kenapa Pak Cik.... Dia menceritakan bahawa dia pernah putus cinta sewaktu muda-muda dahulu. Dia menjadi gila dan dimasukkan ke Hospital Bahagia Tanjung Rambutan. Angkara saudara perempuan itu yang tidak setuju...kerana Pak Cik kerja kampung sahaja pada masa tu.... Lama juga Pak Cik di Hospital Bahagia tu.... Tapi setiap kali ada pertandingan nyanyian di Hospital tu Pakcik Selalu menang... Lagunya begini.....Sila dengar.......dia terus bernyanyi...... (Sungguh agung cinta Pakcik tu....)

Bulan Dan Juga Angin(P.Ramlee dan Normadiah 1954 Filem Panggilan Pulau)


Bulan dan juga angin
Engkau jadi saksi
Bawaklah pesan ku ini
Kepada dia yang ku cintai

Bulan dan juga angin
Engkau bisikkanlah
Yang aku akan kembali
Menyempurnakan segala janji

Duhai kekasih kelana
Kecewa kini hidup kita
Dengan desakan saudara
Terhalang segala maksud kita
Lupakan dan hapuskan
Segala perjanjian

Bulan dan juga angin
Engkau bisikkanlah
Yang aku akan kembali
Menyempurnakan segala janji

0 comments:

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP