Taman Alun-Alun Maktab Perguruan Persekutuan Pulau Pinang.

>> Friday, October 30, 2009

Sewaktu menjadi guru pelatih dahulu,setiap guru pelatih wajib memasuki mana-mana kelab sebagai aktiviti Gerko. Saya memilih kelab Kebun,kerana ungkapannya sangat menarik. Penasihat kelab tersebut ialah En. Baba Hamidun.

Antara aktiviti kelab ini ialah mencantikkan kawasan maktab dengan pokok-pokok bunga yang berwarna-warni. Antara kawasan yang saya tanam pokok-pokok buanga ialah Taman Alun-alun yang terletak berhampiran pinggiran Desa iaitu di kawasan Quartes Pensyarah.

Disebabkan taman Alun-alun ini dah cantik,ia telah menjadi tempat couple-couple yang terdiri daripada guru-guru pelatih bercengkarama,di bawah bulan purnama........

Namun begitu, taman ini telah dibangunkan dengan surau maktab dan beberapa bangunan,maklum sajalah dah lebih 20 tahun saya keluar daripada menjadi guru pelatih..

Di sinilah seorang pensyarah bernama En. Miskin Bin Mohd Fakir yang sakit mental selalu berehat di waktu petang dengan memakai seluar pendek.

1 comments:

anakjatiperak November 28, 2009 at 10:42 PM  

saya pun murid tua M4P. Banyak kenangan yang tercatat di sana..Satu sejarah besar nya adalah........isteriku juga M4P. (ngorat kat sana la...)perrrhhhh...kenangan mengusik jiwa.Cinta berputik di m4P..

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP