Cameron Highland dengan udara yang nyaman......

>> Saturday, October 17, 2009

Sempadan Cameron Highland dan Perak
Begitu mengasyikkan bunga-bungaan yang begitu cantik


Sayur-sayuran juga ditanam


Banyak ke Cikgu Shimah beli bunga........


Bergambar berhampiran pokok epal




Singgah di kebun Teh Bharat





Bunga Orkid
Pagi 17 Okt (Sabtu) anak saya mengejutkan saya..... abah.... kami dah siap nak pergi Cameron Highland ni... Oooohhhhh ye nanti abah mandi.

Kami bertolak pada awal pagi. Kami pergi ikut jalan Simpang Pulai Ipoh. Jalan begitu lancar. Sempat singgah makan jagung rebus yang begitu manis. RM 3.00 setongkol.
Sampai ke Berincang sudah tengahari keadaan jalan penuh sesak. Sempat juga membeli belah sayuran dan buah-buahan. Ada seorang India berniaga jagung,Lu tak deepavali ke hari ini. Bang... saya nampak macam India tapi muslim..... Saya hari Raya Juga...... Ye ke entahle.....

Sampai di Tanah Rata kami makan bersama-sama hidangan yang dimasak oleh Cikgu Rasimah subuh tadi. Sempat juga berjumpa pelajar saya iaitu Cikgu Azhar Jamin yang sehingga kini masih belajar dengan saya di OUM Ipoh. Cikgu Azahar yang peramah dan sentiasa mengambil berat tetamu rupa-rupanya tinggal di Kuarters sekolah Tanah Rata.

Sempat juga beliau mengajak kami minum Teh di Pekan Tanah Rata. Seterusnya mengajak kami sekeluarga ke rumahnya. Ingatkan habis di situ sahaja. Selepas itu ajak kami ronda-ronda menaiki kereta EXORA nya. Banyak juga beliau bagi buah tangan.

Pukul 5.30 ptg kami harus cepat pulang dengan mengikuti jalan Cameron Tapah.Hujan turun dengan lebat dan harus berhati-hati turun ke Tapah. Tak jadi beli petai di tepi jalan yang dijual oleh orang Asli kerana mahal sangat. Encik nak ambillah 9.00 ringgit hariii nakkk malam dah..patutnya 11.00 ringgit sahaja..... Lebih kurang 10 papan sangat mahal.
Sempat sembahyang Maghrib di Tapah dan menjamu selera di Gerai. Sampai rumah pukul 9.00 malam.

0 comments:

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP