Freshie oooohhhh Freshie.......

>> Sunday, July 19, 2009

Sewaktu saya sampai ke Maktab,(Dewan MCRA) semua freshie duduk berbaris sambil memegang telinga secara bersilang. Lebih kurang 200 orang freshie memegang telinga sambil menggoyangkan badan sambil menyebut bubur kacang........bubur kacang...........Tiba-tiba seorang super senior (Tahun 3) menjerit......berhenti....sila dengar sini.......

Siapa yang tak bayar tambang feri masa nak ke pulau tadi.........baru nak jadi guru pelatih dah nak jadi penipu......... siapa tak bayar angkat tangan....... saya pun terpinga-pinga ,,,ehhhh ye ke aku tak bayar tambang feri tadi....(rupa-rupanya kalau nak ke pulau tak perlu bayar tambang) nak balik ke tanah besar baru bayar.

Tiba-tiba seorang pelajar senior menarik tangan saya.... dia ajak saya beronggeng....(berjoget) di atas pentas dewan.......semua orang ketawa terkekeh-kekeh......

Itulah nikmatnya minggu orientasi freshie......

Bersambung.......

0 comments:

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP