Kenangan lucu di Maktab Perguruan Persekutuan Pulau Pinang.

>> Friday, June 26, 2009

Sewaktu mula-mula menjadi guru pelatih, sekitar tahun 1984 saya ditempatkan ke dalam asrama. Asrama blok A merupakan sebuah Dome yang dapat menempatkan sekitar 25 orang guru pelatih baru seperti saya.

Mungkin kerana minggu suaikenal yang dijalankan selama seminggu sudah berakhir melegakan semua Freshie dan sangat meletihkan.

Pada satu malam seorang guru pelatih bangsa Cina ,kalau tak silap saya bernama Goh Chin Chai pergi ke bilik air untuk mandi . Disebabkan saya baru sahaja hendak tidur saya terdengar perlakuannya. Selepas mandi,dia cepat-cepat memakai pakaian baju lengan panjang dan bertali leher. Dia menggerakkan saya, Anuar.......bangun kita nak pergi kuliah hari ni......... kuliah pertama kena pi...awal. Saya bangun dan melihat jam baru pukul 1.00 pagi. Ehhh.....kau gila kah.... sekarang pukul 1.00 pagi.... takkan nak pergi kuliah.....semua guru pelatih di dalam Dom terkekeh-kekeh gelakkkk. Rupa-rupanya malam tu bulan mengambang penuh, macam dah tiba waktu pagi.......

Begitulah lucunya saudara Goh, yang excited sangat nak pergi kuliah yang pertama.

0 comments:

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP