Gambar Keluarga Cikgu Anuar

>> Tuesday, June 9, 2009

Si kecil ini yang bongsu namanya Nur Afdhalia panggilan di rumah 'Si kering' sebab kurus sikit. Dia ni anak murid kesayangan Sir Narinder Singh (Smart Reader). Ada orang panggil Nur Australia.Dia ni rajin membaca, satu minggu kena beli satu atau dua buah buku.Aksinya sungguh menghiburkan cukup kuat ketawa,lawak pun kuat. Sekarang ni berada di tahun 2 di SKDS.Cita-citanya sentiasa berubah,sekejap nak kerja Profesor,Felcra,Pejabat Tanah dll.

Nur Syazwani Panggilan "Lebor' sebab tembam sikit.Anak murid kesayangan Pn Zuriah SK Dato Sagor,sekarang berada di tahun 5,tahun depan UPSR . Nur Syazwani ini ringan tulang,rajin buat kerja rumah,pantang bersepah sikit dah bising.Minat terhadap pelajaran agama.Nak masuk 2 kali khatam Quran.Dia juga suka kejutkan abah pergi kerja waktu pagi-pagi.(Dia dah sembahyang pun).Sangat sensitif,selalu menyejukkan hati emak dan abah.

Ini Nur Liyana Sekolah di MRSM Pasir Salak,Tingkatan 2. Gelarannya 'Hitam Manis'. Panggilan di rumah 'Kakak' setiap minggu outing hari Sabtu balik rumah suruh mak buat TomYam.Tapi sempat juga gosok baju kerja abah untuk seminggu.Anak yang patuh kepada emak dan abah dan sentiasa berusaha untuk memajukan diri.Minat terhadap komputer dan membaca novel .Masa dia baru lahir dahulu opahnya suka sangat dapat cucu perempuan terus sahaja pergi kedai emas di Parit belikan cincin emas.Sebab anak saya yang mula laki-laki(tapi lepas tu semuanya perempuan). Cita-cita nak jadi Pensyarah di USM tempat abahnya belajar dahulu.Katanya abah suka sangat makan nasi kandar mamak dekat Line Clear. Penang Road.Dia pun dah terikut-ikut suka makan nasi kandar kerana ada kas-kas.



Yang ni Abang (Haziq) sekarang belajar Tingkatan 6. Kurang membantah arahan emak dan abah. Sangat minat menjadi Pegawai Tentera. Masa sekolah minat PKBM (L) mendapat Tempat Ketiga Pertandingan Menembak Kebangsaan.Sekarang ini berulang ke sekolah naik motorsikal.Kalau hujan tak dapat pergi sekolah.Dia merupakan pewaris saya pada suatu hari nanti(anak lelaki tunggal) semoga dia berjaya terhadap apa yang dicita-citakan. Amin.




Cikgu Rasimah kukur kelapa nak masak apa tu.
Emak merupakan ibu yang penyabar.Suka memberi nasihat kepada anak-anak.Begitu komited terhadap tugas sebagai seorang guru. Katanya kerja kita mesti ikhlas. Rezeki kita disebabkan kita mengajar budak-budak.Emak juga merupakan sumber inspirasi abah,daripada guru biasa hinggalah abah sampai ke tahap sekarang,selalu memberi perangsang.Emak juga taat kepada suami dan ibu bapanya





Ini gambar abah. Sangat sayang kepada anak-anak. Suka makan nasi Kandar lauk daging dan telor sotong.Suka ketawa haaaa.haaaa.haaa...Ambil berat terhadap pelajaran anak-anak.




























3 comments:

jonit June 16, 2009 at 12:26 AM  

cikgu nuar memang suke gelak hahahahahaa...kalo die gelak satu kampung KUBANG CHANDONG dengo,....

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP