Hari Bapa

>> Sunday, June 19, 2011

Hari ini semua anak mengucapkan hari bapa. Seronok jugak bila ucapan diberikan oleh mereka. Rasa bertuah jugak. Pertamanya,anak-anak dah besar-besar. Mereka memahami apa itu hari Bapa?.

Namun begitu.bila mengenangkan bapa saya telah pergi sejak 14 tahun yang lalu,banyak nostalgia yang muncul kembali. bapa mertua pun dah meninggal jugak pada tahun lepas.

Dalam hal pelajaran, bapa saya begitu mengharapkan saya menjadi orang yang berguna suatu hari nanti. Saya masih ingat hari pertama saya masuk tahun satu di SK Bota Kanan pada tahun 1972. Ayah saya membeli hanya sebatang pensel dan sepotong getah pemadam sahaja. Ini Abah belikan. Esok kamu mula masuk sekolah katanya.

Namun begitu saya rasa bangga dengan tanggung jawab ayah saya. Perkara itu dah berlalu 40 tahun dahulu.Tak sama dengan sekarang. Walau bagaimanapun saya mengucapkan Selamat hari Bapa.

0 comments:

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP