Seketika di Tanah Tinggi Cameron Highlands......

>> Tuesday, April 12, 2011

Sudah lama entry ini tak up date. Kesibukan dan komitment lain telah mengabaikan usaha untuk menambah entry ini. Tugas di sekolah semakin banyak. Contohnya besok saya akan menjadi Hakim Bahas Ala Parlimen Peringkat Daerah. Begitu juga adalah sedikit pokok-pokok kelapa sawit yang nak di tanam di kebun sekangkang kera itu. Letih jugak meracun semak-samun di kebun tersebut,menyediakan zink yang digunting kecil-kecil agar tidak disondol oleh babi hutan yang kadangkala mengganas. Minggu lepas sempat jugak membawa anak-anak ke Cameron Highlans. Kebetulan Kak Chik, boleh outing,Kak Ngah juga boleh outing dan abang sudah mula Study Live,boleh juga tolong bawakakan kereta mendaki banjaran Titiwangsa yang tinggi tersebut.

Kak Ngah masih lagi memakai baju sekolah, menikmati suasana di Taman Bunga. Abang melihat kucing yang dalam keadaan lapar ingin makan sisa-sisa makanan di sebuah Taman di Tanah Rata.
Kami menikmati juadah makanan yang enak yang dimasak oleh Cikgu Rasimah.
Perjalanan ini saya minta bantuan abang,untuk mendaki dan menuruni Banjaran Titiwangsa untuk sampai ke Cameron Highlands.
Lepas jugak rindu terhadap anak-anak Abang,Kak Ngah,Kak Chik dan Adik. Walaupun hanya sehari tetapi nostalgia tetap terpahat.

0 comments:

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP